Från förskoleklass till årskurs 3

Genom att eleverna får öva sig i att göra iakttagelser av omvärlden, utan att alltid få fullständiga förklaringar, och ibland även försöka dra enkla slutsatser, lär de sig om det naturvetenskapliga arbetssättet. Senare kan eleverna fördjupa sina kunskaper utan att steget till det symboliska blir alltför overkligt.

Utbildningsmaterialet för undervisning i årskurs F-3 är uppdelat under följande teman:

Synpunkter på innehållet mottages tacksamt. Kom även gärna med förslag på områden där det känns angeläget att komplettera lektionsmaterialet!
Kontakt: resurscentrum [at] fysik [dot] lu [dot] se (resurscentrum[at]fysik[dot]lu[dot]se)